لزوم توجه و تبیین مسئله ولایت‌فقیه در حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌ الله محمد مؤمن صبح امروز در اولین اجلاسیه فقه مسائل مستحدثه که در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، با اشاره به موضوع درس خارج خود در باب مسائل مستحدثه  اظهار داشت: باید در مفاد دلیل در مسائل مستحدثه و غیر مسائل مستحدثه دقت بسیاری شود.

وی با یادآوری دروس خارج امام(ره) افزود: امام (ره) اشراف کافی در این موضوع داشته  و هنگام تدریس درس خارج به این نکات توجه  کرده  و مباحث را با دلایل کافی ارائه می‌دادند و امروز همه اساتید حوزه می‌توانند از جامعیت تدریس امام(ره) الگو بگیرند.

عضو خبرگان رهبری با توجه به اهمیت توجه به مسائل روز و نیازهای جامعه خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که طلاب از درس خارج امام (ره) استقبال می‌کردند و روش وی حوزه علمیه قم را در تحت تأثیر خود قرار داده بود تسلط امام(ره) به این بحث و صاحب‌نظر بودن وی بوده است.

این فقیه پارسا با توصیه به اساتید به بسنده نکردن به نظرات دیگران و تأمل و مطالعه در مسائل روز تصریح کرد: آنچه در مسائل مستحدثه لازم است به آن توجه کرد شناخت کامل موضوعاتی است که موردبحث قرار می‌گیرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با یادآوری تأکید مقام معظم رهبری در توجه به بررسی مسائل جدید گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری  و نیاز جامعه امروز به پرداختن به موضوعات جدید مؤسسه موضوع شناسی فقهی در این زمینه کارهای ارزشمندی انجام داده است.

وی توجه و پرداخت به مسئله ولایت‌فقیه را نیز جز مسائل روز عنوان کرد و افزود: مسئله و موضوع ولایت‌فقیه باید در حوزه‌های علمیه به‌عنوان یکی از نیازهای امروز به آن پرداخته شود تا مورد تبیین و گسترش قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =